Po zakupie systemów SAP przedsiębiorcy corocznie odnawiają licencję. Wielu z nich twierdzi, że są to niepotrzebnie ponoszone przez nich koszty. Okazuje się jednak, że w czasie roku wiele błędów w systemie zostaje usuniętych, a wprowadzane nowe udogodnienia są chętnie wykorzystywane przez użytkowników. Dodatkowo, kadra ma możliwość udziału w szkoleniach, które podnoszą ich znajomość systemu.
Administracja systemu SAP- komu ją zlecić?
Kolejnym ważnym zagadnieniem po zakupie i wdrożeniu systemu jest podjęcie decyzji, kto będzie zajmował się administracją systemu. Opcje są dwie. Można administrować wewnątrz swojej firmy, bądź zlecić administrację do firmy outsourcingowej. Do tych firm często należą Partnerzy SAP, którzy od lat zajmują się administrowaniem systemami.
Przy zleceniu zewnętrznym możemy zazwyczaj wybrać z dwóch opcji, podstawowej bądź, częściej wybieranej, rozszerzonej 24/7, która pozwala na kompleksowe zajęcie się ewentualnymi problemami z systemem. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule:
SAP Maintenace- druga linia wsparcia
Poza podstawową pomocą techniczną, istnieje również SAP Maintenance, która jest tzw. drugą linią wsparcia. W wielu przypadkach Partnerzy SAP pomagają w rozwiązaniu problemów najczęściej występujących, nie wymagających zaangażowania producentów.